Ste si že kdaj ogledovali cestna kolesa. Cestno kolo ali kot kolesarji radi rečejo v žargonu »specialka« je na prvi pogled čisto podobno klasičnim kolesom. A ko ga pogledamo od malo bližje najdemo kar nekaj velikih razlik, ki cestno kolo ločijo od ostalih gorskih, treking in mestnih koles. Prva in najverjetneje najbolj opazna razlika je v obliki krmila ali »balance« ki je v obliki ovnovih rogov. Taka oblika krmila zagotavlja najbolj aerodinamično obliko ter posledično tudi držo kolesarja. Naslednja večja razlika je v gumah ki so kar precej ožje od gum ostalih koles. Širina gume cestnega kolesa znaša približno 9mm. Zračnica pa je napolnjena z nekje od 8 do 10 bari zraka, če pa je kolo namenjeno tekmovanju na kronometru potem se v zračnico stisne tudi do 12 barov zraka. Naslednjo opaznejšo razliko opazimo takoj ko dvignemo okvir oziroma celo cestno kolo in opazimo da je kar precej lažje od ostalih koles. Povprečno cestno kolo tehta nekje od 8 do 10kg medtem, ko vrhunsko tekmovalno kolo katerega okvir je iz ogljikovih vlaken tehta zavidljivih 5.4kg. Tisto kar pa najbolj loči cestno kolo od drugih pa je seveda to da je namenjeno zgolj vožnji po asfaltiranih površinah.
Gorska kolesa imajo ravno krmilo. Sedež je v enaki višini kot krmilo, včasih pa tudi višje. Gume so široke, nazobčane in grobe. Merijo od 2-3 cm. Gorsko kolo tehta lahko tudi do 20 kilogramov, to pa zato, ker je ogrodje sestavljeno iz veliko železa, saj mora biti odporno na ves napor (skoki, hitrost, silo). Gorska kolesa so namenjena kolesarjenju v hribih, gozdu, tam kjer je veliko skal, korenin oz. tam kjer je površina zelo »groba«. Cena koles lahko naraste tudi do 4.000€.