Tako kot v katerikoli stroki tudi v stroki oglaševanja na iskalnikih naletimo na določeno strokovno izrazje, ki je tistim, ki z njim redno operirajo, domače, tistim, ki pa bi radi le želi uspešne pridelke oglaševanja na iskalnikih, pa morda manj. Oglejmo si nekaj osnovnih pojmov.
Search Engine Marketing (SEM) – Iskalni marketing
SEM je nosilni pojem oglaševanja na iskalnikih. Izvaja se preko dveh osnovnih orodij: SEO in PPC.
Search Engine Optimization (SEO) – Optimizacija spletnih strani
SEO tehnike pomagajo pri ureditvi spletnih strani na način, da jih spletni iskalniki uvrstijo čim višje med iskalne zadetke. Največji poudarek je na izboru ključnih besed.
Pay-Per-Click (PPC) – Plačaj-po-kliku
PPC je model oglaševanja na iskalnikih, ki oglaševalcem zaračuna vsak klik potencialnih kupcev na povezavo do spletne strani oglaševalca. Ne zaračuna pa samega prikazovanja PPC oglasa na spletnih iskalnikih in sorodnih zunanjih straneh.
Cost Per Click (CPC) – Cena-na-klik
CPC je dogovorjena cena, ki jo oglaševalec plača za klik obiskovalca na povezavo do njegove spletne strani. Različne ključne besede in besedne zveze imajo, odvisno od uspešnosti, različen CPC.
Click Through Rate (CTR) – Razmerje med prikazi in kliki (RPK)
RPK pokaže, koliko klikov je nek PPC oglas dobil glede na to, kolikokrat se je pojavil. Kaže, kako uspešno je naše oglaševanje na iskalnikih.
Call to action – Poziv k akciji
»Poziv k akciji« je pristop, ki obiskovalce od branja pripelje k akciji. To vključuje oddajo poizvedbe, pristop na mailing listo, nakup izdelka ipd.
Conversion Rate
»Conversion rate« pokaže, koliko obiskovalcev, ki so na spletno stran prišli preko plačanega oglasa, se je dejansko odločilo za akcijo. Pove nam predvsem, kako dobro je zasnovana spletna stran – kako vabi k akciji.
Return on Investment (ROI) – Povratek investicije
ROI statistično pokaže, če se je investicija v oglaševanje na iskalnikih izplačala ali ne.
Kopica angleških izrazov in kratic torej še ni znak za preplah. Ko jih osvojimo, je oglaševanje na iskalnikih prav tako enostavno kot kaj drugega.