Oglaševanje: kar se sveti, ni nujno zlato

Kaj je oglaševanje?

Je oblika komunikacije, ki prepričuje občinstvo k nadaljevanju ali začetku nekega delovanja. Najpogosteje se uporablja za prepričevanje ljudi k nakupu določenih izdelkov, poznamo pa tudi politično in ideološko oglaševanje. Namen je lahko tudi zagotavljanje dobrega stanja podjetja delničarjem in zaposlenim. Oglaševalna sporočila običajno plačajo sponzorji, pojavljajo pa se v medijih, kot so: časopisi, revije, televizija, radio, elektronska sporočila in podobno.

 

Oblike oglaševanja so znane že iz časov Egipčanov, ki so na papirus zapisali reklamna sporočila in jih obešali na stene. Prav tako so dokaze oglaševanja našli v ruševinah Pompejev in antični Arabiji. Seveda pa za njimi niso zaostajali v antični Grčiji in antičnem Rimu, saj so tudi tam našli ostanke oglasnih sporočil, zapisanih na papirus. Seveda pa se je oglaševanje od takrat precej spremenilo in razvilo. Pojavile so se nove oblike in strategije.

 

Vse, kar se sveti, ni zlato

Čeprav je oglaševanje potrebno za ekonomsko rast, pa ima posledice tudi na družbeni ravni. Pojavila so se nezaželjena oglasna elektronska sporočila, ki so preplavila internet in povzročila finančno škodo mnogim internetnim ponudnikom. Oglaševanje naraščajoče vdira v javne prostor (npr. šole) in nekateri menijo, da to povzroča izkoriščanje otrok, saj imajo oglasi ravno nanje največji vpliv. Poleg tega oglaševanje pogosto izvaja psihološki pritisk na določene stranke, kar lahko povzroči veliko škodo. Ta pritisk vrši predvsem tako, da v potrošnikih vzbuja občutek manjvrednosti in neenakosti, ogromno ljudi pa se takšnih oglaševalskim tehnikam preprosto ne more upreti. Mnogi so mnenja, da oglasi izkoriščajo želje potrošnikov na tak način, da naredijo določen produkt bolj zanimiv in se s tem poigravajo s potrošnikovimi potrebami in željami.

 

V današnjem času je zato pomembna ozaveščenost ljudi, saj se bodo le tako lahko obranili pred poplavo in pritiski nezaželenih oglasov.