Razvoj marketinga in marketinški načrt

Kaj marketing sploh je?

Je proces, ki ustvarja komunikacijo med podjetjem in potrošniki ter strankam dostavlja vedenje o izdelkih. Skozi ta proces podjetja ustvarjajo dobre odnose s potrošniki. Uporablja se za identifikacijo, zadovoljstvo in ohranitev strank. Razvoj marketinških strategij sili podjetja, da svojo pozornost preusmerijo iz same izdelave produktov v zanimanje za želje in potrebe potrošnikov.

Skozi zgodovino se je marketing spreminjal skladno z zahtevami potrošnikov.

Okoli leta 1950 in 1960:

Podjetja so se predvsem osredotočala na prodajo in promocijo točno določenega izdelka, ne pa na določanje novih želja potrošnikov. To pomeni, da so želeli ohranjati visoko prodajo že obstoječega izdelka s pomočjo marketinških tehnik. Takšna promocija pa lahko obstaja le tako dolgo, dokler se okus potrošnikov ne spremeni.

Okoli leta 1970:

Marketing je bil najbolj prisoten v modernih družbah. Od tu dalje se je marketing usmeril v proizvodnjo produktov, ki ustrezajo novim potrošniškim željam. Primer: podjetje izdela marketinško raziskavo, da pridobi želje potrošnikov, nato po teh informacijah izdelajo proizvod in s pomočjo promocije poskrbijo, da za ta produkt izve širša javnost.

Od leta 1980 do danes:

Marketing se uporablja med podjetji in organizacijami. Osredotoča se predvsem na industrijske in kapitalne dobrine. Uporabljajo se različne oblike marketinških aktivnosti, npr. promocija, oglaševanje in komunikacija.

 

Marketinški načrt

Nanaša se lahko na določen produkt ali celotno marketinško strategijo določene organizacije. Ponavadi ta načrt izvira iz podjetniške strategije. Torej, ko vodilni v podjetju odločajo o usmeritvi ali cilju podjetja, se v ta projekt vključi tudi marketinški načrt.

Določeno podjetje lahko proizvaja produkte iz različnih industrij, zato potrebuje resen načrt za prodajo le-teh. Vsako podjetje mora najti pravi način, za porabo svojih omejenih virov.