5 najpogostejših napak pri oglaševanju

  1. Izbira neustreznega medija

Za uspešno oglaševanje morate najprej določiti ciljno skupino, ki jo želite doseči, od česar je odvisna tudi izbira samega medija. Če, denimo, prodajate izdelek, ki je namenjen predvsem starejši generaciji, bi bilo precej nesmiselno, če bi se oglaševanja lotili le na spletu.

  1. Nepoznavanje potreb in želja potrošnikov

Pri oglaševanju vam lahko precej pomagajo analize navad vaših potencialnih strank. Eden izmed načinov za to je iskalni marketing, s pomočjo katerega boste v spletnih iskalnikih uvrščeni višje, zaradi česar boste opaženi prej kot vaša konkurenca.

  1. Vsiljivost

Z vsiljivim oglaševanjem ne boste dosegli mnogo, ampak boste pri naslovnikih dosegli kvečjemu slabo voljo in odpor do vašega podjetja. Potrebna je zdrava mera odločnosti, vendar naj se ta nikakor ne sprevrže v agresivnost pri oglaševanju.

  1. Slovnične in pravopisne napake

Čeprav morda menite, da le redki opazijo slovnične in pravopisne napake v oglaševalskih besedilih, pa so te lahko zelo moteče, če otežijo razumevanje pomena. Površno sestavljen tekst bo pod vprašaj postavil tudi vašo verodostojnost. Pri resno zastavljenem oglaševanju tako ne sme manjkati izkušen lektor.

  1. Neizvirnost

Uspešno oglaševanje je vedno kreativno oglaševanje. Bodite drzni, izvirni, presenetite svoje naslovnike z nečim novim, še ne videnim. Le tako boste izstopali v primerjavi z ostalimi ponudniki. Unikatnost lahko dosežete na različne načine – s podobo, glasbo, besedo … Izkoristite različne možnosti, ki vam jih sodobni mediji ponujajo. V takšno oglaševanje je sicer potrebno vložiti kar nekaj truda, časa in tudi denarja, vendar pa boste le na ta način dosegli želene rezultate, torej pridobili nove stranke. Saj veste – kar seješ, to žanješ!

 

Oglaševanje: kar se sveti, ni nujno zlato

Kaj je oglaševanje?

Je oblika komunikacije, ki prepričuje občinstvo k nadaljevanju ali začetku nekega delovanja. Najpogosteje se uporablja za prepričevanje ljudi k nakupu določenih izdelkov, poznamo pa tudi politično in ideološko oglaševanje. Namen je lahko tudi zagotavljanje dobrega stanja podjetja delničarjem in zaposlenim. Oglaševalna sporočila običajno plačajo sponzorji, pojavljajo pa se v medijih, kot so: časopisi, revije, televizija, radio, elektronska sporočila in podobno.

 

Oblike oglaševanja so znane že iz časov Egipčanov, ki so na papirus zapisali reklamna sporočila in jih obešali na stene. Prav tako so dokaze oglaševanja našli v ruševinah Pompejev in antični Arabiji. Seveda pa za njimi niso zaostajali v antični Grčiji in antičnem Rimu, saj so tudi tam našli ostanke oglasnih sporočil, zapisanih na papirus. Seveda pa se je oglaševanje od takrat precej spremenilo in razvilo. Pojavile so se nove oblike in strategije.

 

Vse, kar se sveti, ni zlato

Čeprav je oglaševanje potrebno za ekonomsko rast, pa ima posledice tudi na družbeni ravni. Pojavila so se nezaželjena oglasna elektronska sporočila, ki so preplavila internet in povzročila finančno škodo mnogim internetnim ponudnikom. Oglaševanje naraščajoče vdira v javne prostor (npr. šole) in nekateri menijo, da to povzroča izkoriščanje otrok, saj imajo oglasi ravno nanje največji vpliv. Poleg tega oglaševanje pogosto izvaja psihološki pritisk na določene stranke, kar lahko povzroči veliko škodo. Ta pritisk vrši predvsem tako, da v potrošnikih vzbuja občutek manjvrednosti in neenakosti, ogromno ljudi pa se takšnih oglaševalskim tehnikam preprosto ne more upreti. Mnogi so mnenja, da oglasi izkoriščajo želje potrošnikov na tak način, da naredijo določen produkt bolj zanimiv in se s tem poigravajo s potrošnikovimi potrebami in željami.

 

V današnjem času je zato pomembna ozaveščenost ljudi, saj se bodo le tako lahko obranili pred poplavo in pritiski nezaželenih oglasov.

Metode oglaševanja

Oglaševanje  se je razvilo v zapleteno obliko komunikacije, kjer obstaja na tisoče različnih načinov prenašanja sporočil do potencialnih strank. Risbe na stenah jam naj bi predstavljale prve oblike oglaševanja, pojavilo pa se je tudi v staroegipčanski kulturi. Ruševine v Pompejih kažejo celo na to, da je bilo tam oglaševanje povsem vsakdanje.

Danes ima oglaševalec na voljo ogromno možnosti. Veliko jih ponuja že sam internet z objavo videoposnetkov, sponzoriranimi internetnimi stranmi, klepetalnicami ipd.

 

  • Oglaševanje prek tiska

Sem spadajo vsi oglasi, objavljeni v časopisih, revijah, brošurah, letakih ali karkoli, kar je objavljeno v prenosnih tiskanih medijih.

  • Gverilski način oglaševanja

To je sodoben, nekonvencionalen princip oglaševanja. Bistvo je, kako z omejenimi sredstvi in minimalnimi stroški ustvariti maksimalen dobiček in utrditi položaj blagovne znamke na tržišču. Pri tem sta pomembni izbira lokacije in časa. Za uspeh so nujno potrebne kreativne ideje in inovacije.

  • Razširjeno oglaševanje

Je način komunikacije za široko razširjeno potrošnjo, ki vključuje oglaševanje preko televizije in radia. Do pred kratkim je ta oblika pritegnila največje število potrošnikov.

  • Zunanje oglaševanje

Zajema vse načine oglaševanja, ki potrošnika zajamejo zunaj doma. To vključuje oglase na panojih, fasadah, kioskih …

  • Javno oglaševanje

Za razliko od tradicionalnih oblik se ta predvsem posveča izobraževanju in informiranju potrošnikov.

  • Mobilno oglaševanje

Spada med relativno nove oblike ki se z vedno večjo uporabo mobilnih telefonov, širi izjemno hitro. Trenutni trendi vključujejo pogosto uporabo spletnih socialnih omrežij kot so Facebook, Twitter ipd.

Vsi oglasi objavljeni na internetu spadajo pod to obliko. Ti oglasi omogočajo obstoj mnogih spletnih strani, zato je ta oblika dandanes najbolj razširjena.

6 zakonov za zagotovljeno uspešnost oglaševalskega podjetja

Podjetja pogosto spregledajo temelje oglaševanja. Najprej se je treba odločiti v katere medije se boste usmerili, toda ne glede na to, ali bo to internet, televizija, radio ali revija, so pomembne tehnike oglaševanja, ki vam lahko ne glede na velikost vašega podjetja zagotovijo uspeh.

  • Uporabljajte eno sporočilo.

Oglasi, ki so deležni največje pozornosti, ponavadi vsebujejo eno samo sporočilo, ki je preprosto in očarljivo. Vaše oglaševanje mora svoje sporočilo izraziti v treh sekundah ali manj.

  • Dodajte verodostojnost.

Dandanes oglaševanju  nihče več ne zaupa, zato morajo biti vaše trditve resnične in verodostojne. Kakršnakoli trditev, v katero vaša stranka ne vrjame, je izguba denarja.

  • Vse preizkusite.

Velika podjetja imajo več kapitala in sredstev, ki jih lahko izgubijo, medtem ko si manjša podjetja tega ne morejo privoščiti. Če želite preveriti uspešnost vašega oglaševanja, lahko to storite preprosto tako, da se vsake toliko časa pozanimate, kje so stranke slišale za vas.

  • Vedno bodite dostopni.

Vsaka brošura, škatlica, elektronski naslov ipd. naj vsebuje vaše kontaktne podatke: naslov spletne strani, elektronski naslov, telefonsko številko in naslov podjetja. Čeprav izgleda preprosto, mnogo podjetij na to preprosto pozabi. Bodite vsepovsod.

  • Povežite oglase s ciljnimi skupinami.

Oglaševanje bo uspešno, če se osredotočite na določeno ciljno skupino. Kot primer: oglasi v ženskih revijah pogosto razpravljajo o izgubi kilogramov in porabljanju kalorij, saj so namenjeni določeni skupini – ženskam.

  • Ustvarite radovednost.

Ustvarite oglase, ki v ljudeh vzbujajo zanimanje, saj bodo tako želeli več informacij in vas kontaktirali. Tukaj so posebej zaželeni oglasi v obliki videoposnetkov.

 

Nobeno podjetje ni tako majhno, da ne bi moglo imeti strank, in ko jih boste imeli, ne pozabite z njimi komunicirati o vaših novih izdelkih oz. ponudbah.

8 razlik med oglaševanjem in odnosi z javnostmi

Čeprav ju mnogi pogosto zamenjujejo, je med tema dvema panogama vendarle ogromno razlik.

  •  Plačati ali ne?

Oglaševalska podjetja za oglasne prostore odštejejo kar nekaj denarja, medtem ko je glavna naloga ljudi, ki se ukvarjajo z odnosi z javnostmi, da svojemu podjetju pridobijo čimveč brezplačne publicitete.

  •  Nadzor nad kreativnostjo: da ali ne?

Oglaševanje: glede na to, da za oglas plačujete, imate popoln nadzor nad informacijami.

Odnosi z javnostmi: Nad tem, kako bodo mediji predstavili vaše podatke, nimate nobenega nadzora.

  •  Dolgotrajnost informacij

Oglaševalska podjetja lahko svoje oglase objavljajo tako dolgo, dokler jim ne zmanjka denarja, informacije iz področja odnosov z javnostmi pa se bodo v javnosti pojavile le enkrat.

  •  Ustvarjalnost

Na obeh področjih lahko pridobite mnogo izkušenj, ki vam bodo koristile v prihodnosti.

  •  Posebni dogodki

Z oglaševanjem dogodkov, namenjenih podjetju, se ukvarjajo odnosi z javnostmi in ne oglaševanje.

  •  Stil pisanja

Oglaševanje: Kratka gesla, kot je »Pokličite še danes!«, so tukaj precej dobrodošla, saj boste z njimi spodbudili stranke v nakup vašega izdelka.

Odnosi z javnostmi pa se morajo pri pisanju bolj potruditi, saj bodo mediji takšna kratka sporočila preprosto zavrgli.

  •  Omejenost kontaktov

Nekateri strokovnjaki, ki delujejo v oglaševanju, imajo redne stike s strankami. So pa tudi taki, ki se s strankami ne srečajo nikoli.

V odnosih z javnostmi pa se s predstavniki ne komunicira direktno, saj so tako ali tako dovolj izpostavljeni medijem, ko zagovarjajo stališča določenega podjetja.

  •  Določitev ciljne skupine

Oboji morajo k takšnemu problemu pristopiti resno, saj je mesto oglaševanja in podajanja informacij izjemnega pomena.

Besedni zaklad oglaševanja na iskalnikih

Tako kot v katerikoli stroki tudi v stroki oglaševanja na iskalnikih naletimo na določeno strokovno izrazje, ki je tistim, ki z njim redno operirajo, domače, tistim, ki pa bi radi le želi uspešne pridelke oglaševanja na iskalnikih, pa morda manj. Oglejmo si nekaj osnovnih pojmov.

Search Engine Marketing (SEM) – Iskalni marketing

SEM je nosilni pojem oglaševanja na iskalnikih. Izvaja se preko dveh osnovnih orodij: SEO in PPC.

Search Engine Optimization (SEO) – Optimizacija spletnih strani

SEO tehnike pomagajo pri ureditvi spletnih strani na način, da jih spletni iskalniki uvrstijo čim višje med iskalne zadetke. Največji poudarek je na izboru ključnih besed.

Pay-Per-Click (PPC) – Plačaj-po-kliku

PPC je model oglaševanja na iskalnikih, ki oglaševalcem zaračuna vsak klik potencialnih kupcev na povezavo do spletne strani oglaševalca. Ne zaračuna pa samega prikazovanja PPC oglasa na spletnih iskalnikih in sorodnih zunanjih straneh.

Cost Per Click (CPC) – Cena-na-klik

CPC je dogovorjena cena, ki jo oglaševalec plača za klik obiskovalca na povezavo do njegove spletne strani. Različne ključne besede in besedne zveze imajo, odvisno od uspešnosti, različen CPC.

Click Through Rate (CTR) – Razmerje med prikazi in kliki (RPK)

RPK pokaže, koliko klikov je nek PPC oglas dobil glede na to, kolikokrat se je pojavil. Kaže, kako uspešno je naše oglaševanje na iskalnikih.

Call to action – Poziv k akciji

»Poziv k akciji« je pristop, ki obiskovalce od branja pripelje k akciji. To vključuje oddajo poizvedbe, pristop na mailing listo, nakup izdelka ipd.

Conversion Rate

»Conversion rate« pokaže, koliko obiskovalcev, ki so na spletno stran prišli preko plačanega oglasa, se je dejansko odločilo za akcijo. Pove nam predvsem, kako dobro je zasnovana spletna stran – kako vabi k akciji.

Return on Investment (ROI) – Povratek investicije

ROI statistično pokaže, če se je investicija v oglaševanje na iskalnikih izplačala ali ne.

Kopica angleških izrazov in kratic torej še ni znak za preplah. Ko jih osvojimo, je oglaševanje na iskalnikih prav tako enostavno kot kaj drugega.